İzmir Metro A.Ş. tren ve hat bakımlarını disiplinli bir şekilde sürdürüyor.
İzmir Büyükşehir Belediyesi iştiraki İzmir Metro A.Ş. İdare, tren ve sınır bakım onarım faaliyetlerinin disiplinli ve kesintisiz bir şekilde devam ettiğini duyurdu. İzmir Metro A.Ş. Genel Müdürü Ertan Sayılkan, “Yolcularımızın güvenliği ve konforu birinci önceliğimizdir.” Hatta 16 Kasım Perşembe günü vagonun raydan çıkması sonucu meydana gelen kazanın nedeninin, teknik incelemenin ardından kamuoyuyla paylaşılacağı belirtildi.
İzmir Metro A.Ş. İzmir Metrosu Evka-3 tarafında çalışan trenin son vagonunun Sanayi İstasyonu girişinde raydan çıkıp peron duvarına çarpması sonucu meydana gelen maddi hasarlı kazanın ardından teknik inceleme başlattıklarını belirtti. Genel Müdür Ertan Sayılkan, “Vagon atölyeye çekilerek lifte bindirildi. Hem vagonun hem de rayların incelenmesinin ardından kazanın sebebini anlayacağız ve kamuoyuyla paylaşacağız. “
Özellikle sosyal medyada toplumu kaygı ve endişeye sevk edecek yanlış yorumlamaların yapıldığına dikkat çeken Sayılkan, “İzmir Metrosu 20 yılı aşkın süredir şehrimize hizmet veren son derece disiplinli bir kuruluştur. Mekanik bakım onarım faaliyetleri Hem trenlerimizde hem de hatlarımızda düzenli olarak yapılıyor.Yolcularımızın güvenliği.” “Ve konfor bizim en büyük önceliğimizdir” dedi.
İzmir Metro A.Ş. Vagon ve hattın bakım ve onarım faaliyetlerine ilişkin idareden şu bilgi paylaşıldı:
DÜZENLİ KONTROL VE TESTLER YAPILIYOR
Trenlerin bakım çalışmaları kilometre ve zaman bazında yapılmakta, uygulanmakta, takip edilmekte ve sonuçları analiz edilerek geleceğe yönelik projeksiyonlar hazırlanmaktadır. Kritik bileşenlerin muayenesi ve sorunlu parçaların değiştirilmesi gerçekleştirilir. Yıllık bakım kapsamında tüm filo için kapı, yolcu-sürücü kabini klima bakımı, iç muayeneleri, gürültü-ışık-sıcaklık ölçümleri, boji ağır bakımı, her 100 bin km’de tekerlek döndürme gibi mekanik bakım faaliyetleri gerçekleştirilmektedir. .
Elektrik-Elektronik Bakım Departmanında araçların elektrik motorlarının, takometre, ADK, ATP, TKİS sistemlerinin bakımları ile tüm araçların akü muayenesi, hızlanma kolu kontrol bakımları yapılmaktadır. Arızalar giderilir ve takip edilir. Periyodik Bakım Departmanında 1, 2 ve 3 numaralı periyodik bakımlar ve her bakımdan sonra testler yapılmaktadır. Periyodik bakım kilometreye dayalıdır. Üç farklı araç tipine göre her 6 bin, 9 bin ve 12 bin km’de 1 numaralı periyodik bakım; 2 No’lu periyodik bakım her 100 bin km’de bir, 3 No’lu periyodik bakım ise 5 yılda bir yapılmaktadır. Ayrıca atölyeye alınan tüm araçların operasyon sonrası temizliği ve genel kontrolleri her gün düzenli olarak yapılmaktadır.
RAYLAR İÇİN 35 AYRI BAKIM SÜRECİ VARDIR
Trenlerin çalıştığı rayların uzunluğu yaklaşık 40 km’dir. Hat üzerindeki ekipmanların, rayların ve 3. rayların mekanik bakım ve onarım çalışmaları da düzenli olarak yapılmaktadır. Haftalık, aylık, 6 aylık, yıllık ve 2 yıllık periyotlarda yapılan 35 farklı bakım türü daha bulunmaktadır. Bu bakımlarla bordürün ideal geometrisi korunarak ray-tekerlek bağlantısı korunur. Günlük sınır denetimleri kapsamında hattın durumuyla ilgili tespit edilen ve güzelleştirilmesi gereken sorunlara anında müdahale ediliyor.